Cum să nu îți dispară cititorii dacă scrii advertoriale

2 Replies

Personale

De ce ne dispar cititorii de pe bloguri dacă scriem advertoriale? Păi vă zic eu, cititorii nu dispar așa cu una cu două. Și e o chestie bine pândită și pusă la punct, pentru că altfel nu aș mai fi deschis subiectul ăsta. Am auzit de prea multe ori problema bloggerilor cum că ei nu ar scrie advertoriale că își respectă publicul. Cum că dacă scriu advertoriale ei au observat că și-au pierdut din trafic. Păi sincer e cam normal. Eu îmi respect cititorii, tocmai că dacă scriu un advertorial vin cu un răspuns pentru problema lor în ce privește advertorialul. Adică înțeleg simplu dacă îl ajută sau nu atunci când văd care sunt afinitățile din analytic.

Pentru că dacă publicul meu a axat pe make-up, cu siguranță că laud eu niște anvelope pentru public va fi boring… Dar dacă vin cu o informație bună despre ele și explic cât de mișto sunt în curbe că datorită lor nu m-am dat niciodată cu capul de parbriz, sincer: pare interesant. Deci contează cum pui problema!

cititori blog advertoriale

Citește și: Cum mi-am cumpărat cea mai cool pereche de ghete

Cum să nu îți dispară cititorii dacă scrii advertoriale

A) În primul rând trebuie să înțelegi că un articol care nu vine cu o soluție la întrebarea cititorului, nu prezintă interes. Să te apuci să scrii despre lenjerie intimă și să zici că site-ul x are prețuri bune, dar încă nu ai cumpărat de acolo și nu știi dacă sunt de calitate, mie personal mi se pare un advertorial asumat cu reclamă pură și care pune în valoare faptul că produsul e ieftin, dar nu știi mai multe detalii că doar treaba ta este să faci reclama pe care te-ai angajat că o duci la bun sfârșit.

B) Dacă însă probezi produsul, ai o părere bună despre el și mai ajută Sfântul Duh al advertiserilor să obții și tu o colaborare la brandul respectiv, bravo ție! Atunci te apuci frumușel și îți prezinți experiența, scrii un articol care vine cu informații cool în ce privește produsul și odată ce ți-ai descris experiența ”bună”, cititorul alege dacă vrea să aleagă produsul respectiv sau nu…

Dar NU! Noi bloggerii recomandăm produsul și îl lăudăm până îi sar capacele, chiar dacă e de căcat!

Vă zic eu o poveste cu un sfârșit amuzant. Rodica de la site-ul x este înscrisă în campania X în care o obligă să scrie un advertorial că oja respectivă e bună și că bla-bla-bla, deși ea nu stă pe unghii nici măcar o zi. Rodica e cool, se gândește că o ojă nașpa nu are cu ce să îi strice engagementul și se apucă să tasteze ” Am testat cea mai rezintentă ojă de la..” un titlu modest dacă putem zice, dar care atrage în sinea lui cititorii să achiziționeze oja respectivă, iar articolul să fie unul fals.

Asta e problema de fapt, așa îți pierzi cititorii. Recomandând lucruri și servicii de proastă calitate! Nu îi pierzi dacă le recomanzi un lucru/obiect/serviciu pe care nu l-ai testat și le zici că există liberul arbitru pentru cumpărarea lui apoi se vor convinge, dar îi pierzi dacă recomanzi un căcat și îl maschezi ca și cum ar fi de argint, deși el e un serviciu de rahat pansat.

Teoria e simplă: Dacă scrii realist, nu ai cum să pierzi vreun cititor

Eu scriu și recomand produse atât în advertoriale cât și în articolele mele sincere. De ce nu am simțit vreodată că pierd pe cineva? Pentru că nu am mințit. Când produsul a fost de rahat am refuzat să mai scriu fără nicio altă explicație pentru brandul respectiv. De multe ori am primit creme expirate pe care nu am vrut să le testez, așa că le-am înapoiat. Cum ar fi fost însă să fi scris despre ele? Cu siguranță nu ar fi fost corect pentru comunitatea asta pe care o am.

De alte ori am primit spre testat un produs și mi s-a părut că descrierea lui cu ce știe să facă nu a fost întocmai. Așadar, am înapoiat produsul după testare cu informațiile de rigoare, dar nu am scris pe blog dacă a fost de rahat. De ce să-i fac rău omului doar pentru că pe mine produsul/cartea/crema/oja nu m-a mulțumit suficient? Însă, da… Am ales să scriu mereu despre lucrurile care îmi fac bine și pe care le pot recomanda din tot sufletul. Și credeți-mă, nu sufăr de nicio pierdere.

P.S: Cred că cel mai simplu e să fii foarte sincer când scrii și să îți asumi dacă te mulțumește produsul, nu de alta, dar dacă zici că produsul face minuni și el nu face, mda, asta face rău la comunitatea pe care o ai. Îți pierzi încrederea și cam atât… că restul vin de la sine.

Comentarii

Comentarii

Author: Aniela Deby

2 comments

  1. t.o.p. man

    Cred că vânzările se vor realiza din ce în ce mai mult prin transferul de încredere care se realizează atunci când faci o recomandare. Da, încrederea comunității pe care o creezi este cel mai bun activ pentru un blogger, așa că niciodată nu se merită să faci o recomandare care ar putea să îți strice reputația. Piața este plină și chiar saturată de tot felul de oferte, așa că recomandare pe care ți-o face o persoană în care ai încredere va cântări din ce în ce mai mult și în final va face diferența.

Vreau să știu părerea ta

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.