Atunci când scrii advertoriale trebuie să ai în vedere câțiva factori. Advertorialele se scriu pentru oameni, nicidecum pentru roboți sau știu eu ce altceva crezi tu că știi. Un advertorial este o reclamă scrisă și nu se rezumă totul doar la atât. Există patru feluri de advertoriale pe care ar trebui să le știi atunci când vrei să te apuci de o campanie de advertoriale. Advertorialele se pot face atât pentru seo cât și pentru trafic, sau poți să numești advertorial și articolul în care prezinți un produs cititorilor. Dar o faci sub altă formă. E vorba de self-esteem-ul fiecăruia dintre noi. Iar asta costă.
Știu patru tipuri de advertoriale
Așa cum ziceam mai sus. Probabil că există mai multe feluri, dar eu nu am încercat decât patru din ele.
1.Advertorial pentru seo ( desigur, adică doar un articol scris pentru produsul respectiv, cuvânt cheie).
2. Advertoriale si optimizari seo plus trafic. Aici se vrea atât optimizarea pentru cuvintele cheie, dar și trafic. Dacă am un blog citit le pot oferi pe amândouă, dar înainte de toate cer ca site-ul respectiv să fie optimizat și intern. Nu doar extern.
3. Recenzie/ Review/ Advertorial produs, aici e vorba de self-esteem. Te incluzi pe tine ca să recomanzi produsul respectiv. Și desigur, chiar dacă pe nisa asta se merge cu costuri mai mari, eu cred că este cea mai bună opțiune ever. Faci seo, plus că recomanzi produsul, dar de multe ori se aduce și trafic.
4. Advertoriale pentru a aduce la cunoștință publicului opiniile/ prezența/ comunicatul de presă unui brand din online. Mulți recurg la această tehnică atunci când vine vorba de companii. Se folosește în activitatea de relații publice și ajută la a înfluența un anumit curent de opinie pozitiv.
Ce face un advertorial?
Backlink-ul obținut în advertorial de pe website-ul A, aduce valoare website-ului B. Niciodată să nu cumpărați articole/ advertoriale de pe un blog unde 50% din acestea sunt doar reclame. Și nu pentru că vă oblig eu să nu faceți asta, dar site-urile cu autoritate mică și pline de advertoriale sunt pasibile 90% de penalizarea pe care o oferă gratuit google. „Nu e nici o lege care să spună că reclamele trebuie să arate ca niște reclame – scria David Ogilvy. Daca le faci să arate ca paginile de editorial, vei atrage mai multi cititori. În mare de șase ori mai multe persoane citesc un articol obisnuit decât o reclamă.” De asta e bine să știi când vrei să cumperi un advertorial.